Vánoční Sázava

Jednoho, tuším že zimního dne jsem Riccovi začal povídat o akci nazvané Vánoční Sázava. Asi byl můj projev přesvědčivý, kamarád prohlásil že jedem! Bezvadné, teď jen vymyslet na čem poplujeme, a jak se tam dostaneme. A že jsme kluci šikovný, vymysleli jsme plán. Půjčíme si od Ricciho bratránka obstarožní nafukovací kajak, ten dáme do batohu a vydáme se na místo startu takzvanou hromadnou dopravou.

Brzo ráno, ještě za tmy vyhlížíme na zastávce autobus. Úspěšně se dostáváme jak do Prahy, tak i do Týnce nad Sázavou. Je zima, na tábořišti se povaluje slabší vrstva sněhu. Při nafukování plavidla desinfikujeme ústní dutinu rumem. Kolem nás prochází urostlý kanoista a ptá se kdo z nás dvou na tom nafukovači pojede. Odpovídáme že oba. Nevěřícně kroutí hlavou a odchází. Vytahuju neoprénový oděv, Ricco šusťačku a zapůjčenou polystyrenovou záchranku. Zato má dvoje plavecké brýle, takže se o něj nebojím. Oba nasazujeme santaklauzovské čepice s blikající bambulou a snažíme se vyplout. To by se nám i podařilo, kdyby Ricco v zadu nesedl na přívodní hadičky, kterými se nafukuje loď. Manévr nevydržel jeden šlaušek a povolil se uzávěr. Tím nám začal mizet vzduch z důležitého bočního válce. Ve stále se zvětšujícím náklonu jsme dojeli skoro až ke břehu. Kamarád si ale namočil tenisky. Oprava kajaku opětovným nafouknutím se podařila, stejně tak i druhý pokus o vyplutí.

Někde, ještě na začátku nevydrželo Riccovi pádlo se znakem Artist a nápisem Standart. Zbytek cesty používal jen jeden list na způsob jízdy na kanoi. Cestou si nás, nevím proč fotili lidi. Obavy jsem začal mít z nadržené vody nad jezy. Tady jsme se většinou prodírali slabou vrstvou ledu. Nafukovací letitý kajak a lámající se led nejdou moc dohromady. Naštěstí loď vydržela. Na jednom jezu kamarád zafičel do vody po pás. Ještě že máme rum. Před Kamenným Přívozem jsme potkali vodáky s plastovou kánoí co měla díru ve špičce. Nechápal jsem, jak se jim to mohlo podařit. Je zima, morálka jde dolů spolu s hladinou lihoviny v lahvi. Domlouváme se na předčasném ukončení plavby a kotvíme v K. Přívoze. Balíme loď, vybavení a oblékáme civil. Ricco dopíjí rum. Jdeme se ohřát do hospody. Volám známé, která by mohla být toho času někde poblíž. Setkáváme se, plkáme. Snažím se z ní vymámit kdy jede něco do Prahy. Po nějaké době nasedáme do autobusu. Čeká nás ještě večerní cesta na Mělník. Pro kajak a Ricca přijíždí na zastávku jeho bratránek. Loučíme se.